Yoga in Nieuwerkerk aan den IJssel

Integrale hatha-yoga

Even tijd voor jeZELF, simpel soepel blijven, met beide benen op de grond.

In onze tuinkamer, in een ontspannen sfeer. Kleine groepjes van maximaal 4 personen. Veel persoonlijke aandacht. Lekker gewoon. 

De les van ongeveer 5 kwartier bestaat uit lichaamsoefeningen, ademoefeningen, ontspanning en meditatie/concentratie.

 ma 20:15 uur - di 09:00 uur - do 20:15 uur - vr 09:00 uur

Bij de hatha yoga nemen we houdingen aan, waarbij de aandacht gericht wordt op de voorbereiding, het aannemen, het aanhouden en het verlaten van de houding. Na elke houding wordt in een rusthouding de werking geobserveerd, het effect ervan op het lichaam en het zijn. Welke delen van het lichaam zijn betrokken, wat gebeurt er met de ademhaling, waar liggen de grenzen. Het resultaat van hatha yoga is een gezond functionerend lichaam, een verbeterd bewustzijn van het lichaam en een kalme geest.

Bij de ademoefeningen wordt het hele ademhalingsapparaat geoefend. Ademen is heel natuurlijk, zonder adem is er geen leven. Toch is vaak de natuurlijke manier van ademhalen verstoord. Door oefening kan de ademhaling worden verbeterd. Het leren beheersen van de adem biedt voordelen. De natuurlijke adem kan teruggevonden worden. 

De ontspanningsoefeningen zijn gericht op bewustwording van spanningen. Door te observeren kunnen spanningen duidelijk worden. Bewustwording van bepaalde spanningen kan leiden tot ontspanning, tot een steeds diepere ontspanning. Het lichaam kan herstellen, rust uit en wordt weer gezond.

Elke les eindigt met een geleide meditatie waarin het denken stiller wordt en de onophoudelijke gedachtestroom tot stilstand komt. Door het denken stil te maken ontstaat een diepe ontspanning, wat een enorm gevoel van rust geeft.

Voor informatie over zwangerschapsyoga, the coaching game of mind-walk: stuur een mailtje

Eindexamenyoga - weg met examenstress!

Een 7-weekse cursus stressbeheersing voor jongeren van 15 tot 25 jaar.

Onderwerpen die aan bod komen: - spanning sneller herkennen - hoe met spanning om te gaan - handvatten om rust te hervinden bij acute stress - concentratie-technieken - hulpmiddelen om effectiever te studeren - meer vrije tijd - ontspanning - beter slapen, ook tijdens stressvolle periodes. Net als in mijn andere lessen is alles heel praktisch en totaal niet zweverig. En je hoeft helemaal niet lenig te zijn. 

Meer informatie op eindexamenyoga.nl